loading...
اخبار لحظه ای و فوری - اجتماعی
ادمین بازدید : 38 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

پدیده کودک همسری، یا ازدواج دختران در سن زیر 13 سال، اتفاقی است که به گفته جامعه شناسان بیشتر در خانواده‌های فقیر چه از منظر فرهنگی و چه از منظر مالی رخ می دهد. پدیده ای که باعث شده تا نمایندگان مجلس در این حوزه ورود کنند و در صدد اصلاح قانون برآیند. در ادامه نمایندگان مجلس و فعالین اجتماعی از وضعیت کودک همسری در جامعه می گویند.

 

سوگل دانائی- نشسته، کودش را در آغوشش گرفته و به دیوارهای خانه ای که می گویند حالا دیگر خانه خودش است ..

شرح خبر

ادمین بازدید : 43 چهارشنبه 18 مرداد 1396 نظرات (0)

نفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون، علی رها خواننده عرصه موسیقی و خادمان حرم امام رضا(ع) مهمانان این هفته برنامه خوشا شیراز بود.

 

به گزارش خبر فوری به نقل از رکنا، نفیسه روشن در این برنامه درباره ارادتش به حضرت رضا (ع) اظهار داشت: ....

ادامه خبر

ادمین بازدید : 46 شنبه 31 تیر 1396 نظرات (0)

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۴ درصد از کودکان ما از بازی اجتماعی محرومند و تعامل اجتماعی یاد نمی‌گیرند، افزود: بچه های زیر دو سال نباید تلویزیون نگاه کنند و بالای دو سال هم نباید بیش از یک ساعت تلویزیون ببینند که این امر در ۷۴ درصد کودکان رعایت نمی‌شود.

خبرفوری/

 

حامد برکاتی گفت:...

ادامه مطلب

ادمین بازدید : 37 چهارشنبه 28 تیر 1396 نظرات (0)

در حالی که بیان می کرد باورم نمی شود آن نگاه های عاشقانه به چنین نفرتی تبدیل شود، گفت تصمیم به ازدواج گرفتم و موضوع را با خانواده ام مطرح کردم اما مخالفت شدید آن ها، آب سردی بود که به رویم ریخته شد. خانواده ام راضی به این ازدواج نمی شدند. من که همه راه ها را بسته می دیدم با یک تصمیم دیوانه وار و احمقانه خودم را از پشت بام یک ساختمان نیمه کاره پایین انداختم و دست به خودکشی زدم ولی تنها دست و پایم شکست و از این حادثه جان سالم به در بردم.

هیچ کس باور نمی کرد آن جوان آرام و سر به زیر این گونه جانش را به خاطر عشق یک دختر فنا کند. بدین ترتیب پدر و مادرم به ازدواج ما رضایت دادند اما هیچ حمایتی از زندگی نوپای من نکردند. بیکار بودم و پولی هم نداشتم.

به پیشنهاد همسرم ...

شرح ماجرا

ادمین بازدید : 29 دوشنبه 26 تیر 1396 نظرات (0)

بسیاری از خانواده‌ها در فصل تابستان فرزندشان را روانه کلاس‌های آموزشی می‌کنند که در طول سال تحصیل فرصت شرکت در آن را ندارند.

 

 
به گزارش خبر فوری و به نقل از بیتوته، با این کار، هم بچه‌ها مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که شاید در مدرسه کم‌تر بدان‌ها پرداخته شود،‌ هم خودمانیم، تعارف که نداریم، پدر و مادرها باز وقتی برای نفس کشیدن با خیال راحت پیدا می‌کنند!‌ تازه از این‌که فرزندشان دائم بیشتر و بیشتر می‌آموزد لذت هم می‌برند. اما انتخاب کلاس خیلی مهم است.
 
بعضی‌ها فکر می‌کنند بالاخره کلاس کلاس است، شاید یکی به اندازه دیگری محتوا برای آموزش نداشته باشد،‌ اما....

ادامه خبر

ادمین بازدید : 33 سه شنبه 20 تیر 1396 نظرات (0)

نگاهی به ۸۵فقره قتلی که در بهار۱۳۹۶ رخ داده و خبر وقوع آن در رسانه‌ها منتشر شده‌ نشان می‌دهد اختلافات خانوادگی و نزاع همچنان عامل اصلی وقوع این جنایت در ایران است.

 

بررسی خبرهای منتشر شده از قتل‌های سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با خبرهای منتشر شده از قتل‌های سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۵ ردپای پررنگی از اختلافات خانوادگی در جنایت‌های منجر به قتل پیش رویمان قرار می‌دهد.

 بررسی اخبار منتشرشده از وقوع قتل در بهار۱۳۹۶ نشان می‌دهد در این مدت۸۵ فقره قتل در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده‌است که شامل ۶۰ مرد و ۲۵ زن قربانی این جنایت‌ها شده‌اند و در میان این دو گروه از قربانیان ۵ نفر هم کودک بوده‌اند که درمیان ۵کودک ۲ کودک در مرحله نوزادی بوده‌اند.

در بهار سال گذشته ۷۰ فقره قتل رصد شده بود که بررسی اخبار بهارامسال نشان از آن دارد که در این سه ماه دستکم ۸۴ نفر قربانی جنایت شده‌اند و کشف یک جسد در کهریزک تهران نیز احتمال از وقوع یک جنایت دارد. 

همچنین مقایسه اخبار وقوع قتل در بهار سال قبل و بهار۱۳۹۶ نشان از آن دارد که همچنان اختلافات خانوادگی عامل اصلی وقوع قتل در ایران است.

۷۲خبری که قتل‌ها را روایت کرد ....


شرح خبر

ادمین بازدید : 39 دوشنبه 19 تیر 1396 نظرات (0)

نمایش «هملت، تهران 2017» اثری به نویسندگی و کارگردانی کیومرث مرادی است که با حضور جمعی از بازیگران جوان در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است؛ نمایشی که برگرفته از هملت شکسپیر است و به رابطه عاشقانه هملت و اوفلیا می‌پردازد. این نمایش تا 21 تیر هر شب ساعت 21 اجرا می‌شود.

کیومرث مرادی با اشاره به استفاده از بازیگران جوان و هنرجو در نمایش «هملت، تهران 2017» با بیان اینکه این تجربه را قبلا در دو نمایش دیگرش داشته است، گفت: یکی....

ادامه خبر

ادمین بازدید : 36 یکشنبه 18 تیر 1396 نظرات (0)

خانم دکتری که برای ازدواج دخترعاشق با پسرش تلاش زیادی کرده و متحمل هزینه‌های زیادی شده بود، شش سال بعد از این وصلت، همراه عروس‌اش راهی دادگاه شد تا این بار به جدایی آنها کمک کند.

 

زن سالمند که در میان مراجعان مجتمع قضایی ونک روی نیمکت راهرو نشسته بود، دست زن جوانی را در دست داشت که هنوز وارد 23 سالگی نشده بود.اما حالا با وکالت طلاقی که از شوهرش داشت به دادگاه آمده بود تا به زندگی مشترکشان پایان دهد. با این حال مادرشوهر پزشک‌اش او را همراهی می‌کرد.
با شلوغ شدن راهروی منتهی به شعبه 264 دادگاه خانواده، زن جوان از روی نیمکت بلند شد تا زن میانسالی بتواندبه جایش بنشیند. برای همین زن غریبه ضمن تشکر به خانم دکتر گفت: «چه دختر خوبی دارید!» و زن سالخورده جواب داد:«عروسم هستند. آمدیم برای طلاق توافقی.» با شنیدن این حرف به آنها نزدیک ترشده وکنارشان نشستم.بعد هم ازآنها خواستم ماجرا را برایم تعریف کنند.خانم دکترهم با خوشرویی لب به سخن گشود و گفت: ...

شرح ماجرا

ادمین بازدید : 36 یکشنبه 18 تیر 1396 نظرات (0)

مرد 43 ساله ای که متهم است پسرخاله اش را با یک نقشه شوم به قتل رسانده در اعترافاتی تکان دهنده راز این جنایت هولناک را فاش کرد.

 

متهم این پرونده جنایی که با صدور دستورات ویژه قضایی و ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در یکی از روستاهای نوار مرزی ارومیه دستگیر شده است، روز گذشته در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد لب به اعتراف گشود و راز جنایتی تکان دهنده را برملا کرد. او که در پاسخ به سوالات فنی و تخصصی قاضی «کاظم میرزایی» دچار تناقض گویی شده بود وقتی لحظه ای چشم به مقام قضایی دوخت و فهمید که داستانسرایی دیگر فایده ای ندارد، سرش رامیان دستانش گرفت و این گونه به تشریح ماجرا پرداخت ....

 

شرح خبر

ادمین بازدید : 39 شنبه 17 تیر 1396 نظرات (0)

یکی از مددجویان ساکن در کهریزک گفت: «در گذشته ۱۳ سال به دلیل اینکه جایی برای زندگی نداشتم، در بیمارستان روانی رازی بودم و کم کم در آنجا برای خودم دکه‌ای درست کردم و روزنامه می‌فروختم و کارهای فتوکپی انجام می‌دادم.»

 

در مجموعه کهریزک ...


شرح خبر

ادمین بازدید : 29 پنجشنبه 15 تیر 1396 نظرات (0)
به گزارش خبر فوری و به نقل از صدا و سیما، صالحی امیری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه درمقابل این فضا سه رویکرد برخوردی، انفعالی و مدیریت فضای مجازی وجود دارد افزود: سیاست نظام، مدیریت این فضا است تا از فرصت ها سود ببریم و از تهدیدات آن دوری کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه امروز تعامل خانواده ها به طور متوسط ۲۰ دقیقه در روز است ادامه داد: این رقم درسال های پیش دو ساعت بوده است و این یکی از دغدغه‌های امروز است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه گردش مالی بانک بازی های رایانه ای کشور بیش از چهار هزار و...

ادامه مطلب
ادمین بازدید : 34 پنجشنبه 15 تیر 1396 نظرات (0)

پارک ساحلی آستانه اشرفیه شاهد مرگ مرموز زن ناشناس و بیهوش شدن مرد همراه او بود.

 منوچهر محبوبی رئیس پلیس شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت:‌ ماموران انتظامی کلانتری 12 شهرستان آستانه حین گشت زنی در ساعت 04:17 روز جاری در پارک ساحلی، به یک چادر که در زیر درخت برپا بوده مشکوک شده و پس از صدا زدن افراد داخل چادر، هیچ پاسخی دریافت نمی کنند.
این مقام انتظامی افزود:‌...

 

ادامه خبر + عکس

ادمین بازدید : 34 پنجشنبه 15 تیر 1396 نظرات (0)

شاید برای بسیاری سوال ایجاد شده باشد که ارتباط پیامکی، ارتباط تلگرامی و ... می تواند از مصادیق رابطه نامشروع باشد؟ در ادامه یک وکیل دادگستری در این خصوص توضیح می دهد.



به گزارش خبر فوری و به نقل از آفتاب یزد، این روزها پیامی در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی به سرعت منتشر می‌شود که حاوی هشداری است و در آن نوشته شده؛  ....


ادامه مطلب

ادمین بازدید : 33 چهارشنبه 14 تیر 1396 نظرات (0)

با موافقت فرمانده معظم کل قوا اضافه خدمت سنواتی و انضباطی نیروهای وظیفه که تا بهمن ماه 96 به سربازی بروند،بخشیده می‌شود.

موسی کمالی،رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در یک گفت‌وگویی پیرامون موضوع اضافه خدمت کارکنان وظیفه اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه‌ی در حال خدمت، بخشیده شد.
 
وی همچنین از بخشیده شدن اضافه خدمت مشمولان غایبی که تا....

ادامه خبر
ادمین بازدید : 53 چهارشنبه 14 تیر 1396 نظرات (0)

مردی در پی ارتباط پیامکی بین دختر و پسری جوان، دست به سلاح برده و پدر پسر را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود.

 
 
به گزارش خبر فوری و به نقل از بیست و چهار آنلاین متهم این پرونده جنایی که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به محل وقوع جنایت مسلحانه در یکی از روستاهای جاده  مشهد – کلات هدایت شده بود، درحالی که دستبندهای آهنین دستانش را می فشرد، مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد تا جزئیات چگونگی وقوع قتل را تشریح کند.
 
متهم ۴۲ ساله گفت: ....

ادامه خبر
ادمین بازدید : 50 سه شنبه 13 تیر 1396 نظرات (0)

«اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند از جمله وسایل نقلیه، مشمول حریم خصوصی نباید باشد و طبیعتا رعایت هنجارها و الزامات قانونی می بایست درون آن رعایت شود.» سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تبصره « ماده 5 از قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر» دراین باره سخن گفت

 

سعید منتظرالمهدی در هفدهمین نشست خبری خود که در محل دفتر سخنگوی ناجا برگزار شد، گفت: متأسفانه اعضای باند جعل و کلاهبرداری که در زمینه پرداخت وام و تسهیلات توسط پلیس امنیت ناجا دستگیر شدند، با بهره گیری از نرم افزارهای کامپیوتری مبادرت به تهیه برگه‌های موافقت اصولی وام با سر برگ وزارت تعاون کرده‌ بودند.
وی تصریح کرد:....

ادامه مطلب

ادمین بازدید : 32 دوشنبه 12 تیر 1396 نظرات (0)

همسر جوان مدیرعامل شرکت خصوصی که در توطئه‌ای زنانه و برای تنبیه شوهرش، او را عامل دوجنایت معرفی کرده بود به ادعاهای دروغینش اعتراف کرد.

 

 این پرونده از سحرگاه دوم تیر و به دنبال تماس زن جوانی با پلیس در دستور کار قرار گرفت.او در اظهارات هولناکی ادعا کرد شوهرش دو نفر از طلبکاران خود را کشته و اجساد آنها را در بیابان‌های اطراف محله «ازگل» دفن کرده است. با گزارش این جنایت تیمی از مأموران راهی خانه مورد نظر شده و شوهراین زن را بازداشت کردند.

 



مرد میانسال که مدیر یک شرکتی خصوصی است درحالی که از دستگیری و شنیدن اتهامش شوکه شده بود از ابتدا منکر هر گونه جنایتی شد.او زمانی که مقابل بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ایستاد گفت: ...


ادامه خبر

ادمین بازدید : 40 دوشنبه 12 تیر 1396 نظرات (0)

سی و یکم فروردین سال 94 مرد جوان با کلانتری 106 نامجو در تهران تماس گرفت و خبر داد که همسرش را به قتل رسانده است.

 

دقایقی بعد هم مأموران کلانتری و تیم جنایی راهی محل مورد نظر شدند و پس از ورود با جسد زن جوان در اتاق پذیرایی روبه‌رو شدند. پس از تحقیقات مقدماتی، با دستور بازپرس جنایی جسد «نرگس» - 25 ساله – به پزشکی قانونی انتقال یافت که مشخص شد او خفه شده است.
شهرام – 32 ساله – که خود را عامل قتل همسرش معرفی کرده بود در بازجویی گفت: ....


شرح حادثه

ادمین بازدید : 59 یکشنبه 11 تیر 1396 نظرات (0)

توقع شما از باز کردن پنجره خانه در طلوع یک صبح بهاری، تابستانی، پاییزی و یا زمستانی چیست؟ توقع دارید که چه تصاویری را ازطرف دیگر پنجره مشاهده کنید؟ اتومبیل، درخت، خانه، حجم انبوهی از عابرین پیاده و ... مردم اینجا اما هر روز تصاویر دیگری را نظاره می‌کنند، تصاویری که دیدنش حتی برای یک‌بار هم چند سالی از عمر را کم می‌کند. اینجا باوجود تمام امکانات محدودش درست در چند قدمی ماست، منطقه‌ای در دل شهر که اهالی به آن محله لب خط می‌گویند، لب خطی که به گفته بسیاری از ساکنین برای خیلی‌ها ته خط است.

 

 



سوگل دانائی
- از هرکس که حوالی میدان شوش تهران بپرسی، محله اوراقچی‌ها در لب خط تهران را می‌شناسد، قبل ازاینکه نشانی بدهند، اول .....



ادامه خبر + تصاویر


ادمین بازدید : 27 شنبه 10 تیر 1396 نظرات (0)

صاحب‌نظر آموزش فلسفه برای کودکانp4c  در حوزه تعلیم و تربیت  گفت: متأسفانه امروزه تربیت درست در میان خانواده‌ها به یک حلقه مفقوده تبدیل شده است.

به گزارش سایت مشهد فوری، حمدی اکبری ، با بیان اینکه میزان آگاهی ما در خصوص تربیت انسان به خصوص فرزندان بسیار پایین است، افزود: متأسفانه حتی معلمان با25 سال سابقه معنای درست تربیت را نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کارگاه‌هایی که برای والدین برگزار می‌شود حتی 50 درصد نیازهای تربیتی یک فرزند را نمی‌دانند، بیان کرد: نمی‌توان انتظار داشت اگر فرزندان را خوب تربیت نکنیم آسیب‌پذیر هم نباشند.

 

اکبری با اعلام اینکه اگر امروز معضل طلاق داریم که به‌شدت در حال افزایش هست و یا شاهد افزایش خشونت هستیم  همه به عدم تربیت درست برمی‌گردد، اظهار کرد: امروز وقتی در جلسات و محافل مختلف صحبت از تربیت می‌شود احساس می‌کنیم آگاهی‌ها در این خصوص بسیار ناچیز است..

 

ادامه خبر

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1889
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 14
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,366
  • بازدید ماه : 2,082
  • بازدید سال : 27,304
  • بازدید کلی : 107,408